Dünyanın en büyük e-ticaret sitesi Amazon artık Türkiye'de!

Full width home advertisement

Instagram'dan butik açarak para kazanabilirsiniz
Facebook başta olmak üzere internet ortamında butik açıp satış yapan birçok kullanıcı ve marka var. Bu tarz butiklerle hemen hemen her gün karşılaşmak mümkün. Ancak, online satışlarda en büyük öneme sahip olan unsur hiç kuşkusuz görsellik. Dolayısı ile instagram’ın fotoğraf ve video paylaşım platformu olarak konumlanmış olması bu platform üzerinden satış yapmak isteyen girişimciler için cazip imkanlar sunuyor. Siz de Instagram’da butik nasıl açılır diye merak ediyorsanız ve elinde mevcut ürünü olup bunu instagram’da butik açıp satmak isteyenler için ise bu yazının devamını okumanızı tavsiye ederim.

Instagram’da butik açmak ve satış yapmak yeni bir internetten para kazanma yöntemi. 500 milyonun üzerinde  kullanıcısı bulunan instagramı neden bir dükkan olarak kullanmayasınız? Bilindiği gibi günümüzde internetten yapılan alışverişler çok pratik ve bu nedenle çok yoğun bir pazar oluşmuş durumda.  Bu yüzden bu sektörde yenilikler yapan ve instagram gibi sosyal medyayı aktif kullanan girişimciler bu işten para kazanıyorlar.

Instagram’da butik açmak için öncelikle nasıl bir satış stratejisi izleyeceğinize karar vermelisiniz. Kendi ürettiğinizi giysileri satabilir ya da başkasının ürettiklerini instagram’da butik açarak satabilirsiniz. Aynı şekilde ürünleri yurt dışından getirtebilirsiniz.

Siz de kurabiye, pasta, nakış işi gibi el yapımı ürünlere sahipseniz ve de satışını yapabileceğiniz kıyafet, takı ayakkabı gibi ürünleriniz varsa bu ürünlerinizi kolay bir şekilde Instagram üzerinden butik açarak satabilirsiniz. Peki Instagram’da butik nasıl açılır?

Instagram, 2010 yılında kurulmasına ragmen çok hızlı büyüme ivme kazandı ve 2012 yılında Facebook’un çekim alanına girerek, son yılların en yüksek satış fiyatı ile facebook tarafından satın alındı. Satın alma işleminin ardından büyümesini devam ettiren Instagram, geçtiğimiz yıl %23 büyüme gösterirken facebook %3 büyüme gösterdi. Siz de bu hızla büyüyen sosyal platform da yerinizi almakta geç kalmayın. Sizde aşağıdaki kısa ipuçları ile adımları takip ederek Instagram’da butik açabilir ve satışlarınızı arttırabilirsiniz. Haydi başlayalım.


İlk adım olarak bir  Instagram Hesabı Açın:

Marka veya kurumunuzun veya sattığınız ürünlere özel hatırda kalacak kullanıcı adı belirleyerek Instagram hesabı açın. Kısaca (140 karakterlik) kendinizden bahseden bir profil yazın. Nerelere ve hangi kargo ile hangi şartlarda (ücretli, ücretsiz vs) ürün gönderdiğinizi vb açıklamaları eklemeyi ihmal etmeyin. Müşterilerinizin size ulaşabilmeleri için telefon ve mail adresinizi de profil kısmında paylaşın. Kişisellikten olabildiğince kaçınmaya çalışın. Kendinizi bir Ayşe,Ali olarak değil X Butik olarak tanımlayın. Bu insanlara güven verecektir.

İkinci Adım, Fotoğraf Paylaşın

Ardından, ürünlerinize ait kaliteli ve özenle çekilmiş fotoğraflarınızı paylaşmaya başlayın. Ürünlerinizi paylaşırken instagram filterleri de kullanabilirsiniz. Fotoğraflarınızı direk Instagram uygulaması üzerinden de çekip paylaşabileceğiniz gibi fotoğraf makineniz ile de çekip paylaşabilirsiniz. Bu tamamen sizin tercihinize bağlı.Fotoğraflarınızın belirgin,detay çekimler içermesine dikkat edin. Instagram hesabınızı varsa facebook, twitter gibi diğer sosyal hesaplarınız ile birleştirin. Arkadaş ve takipçilerinize Instagram hesabınızı gönderin ve sizi takip etmelerini isteyin. Unutmayın çok takipçiniz olabilir ama bunlar bot yani sahte takipçi ise hiç bir işe yaramaz. Size kaliteli bir alışveriş ortamı için orijinal takipçiler lazım!

Ürünleriniz hakkında açık ve net olacak şekilde tanımları mutlaka yazın. Ürünlerinizin fotoğrafları kadar yapacak olduğunuz tanımlarda önemlidir. Takipçileriniz ve müşterileriniz ile ürünlerin fiyat, renk, marka, ölçü ve varsa önemli özelliklerini yazmanız gerekir.

Fotoğraflarınızı paylaşırken hastag(etkiket) kullanmayı unutmayın. Çoğu insan bazı etiketleri gün içerisinde aratır ve gelen fotoğraflara bakar. Bu noktada bir çok insanın önüne ücretsiz çıkma fırsatı yakalarsınız.Zamanın popüler hasgtag’lerini kullanmanızda fayda var. Örneğin instasize, instalike, instabutik gibi hashtagler oldukça popülerdir, bunları kullanabilirsiniz.Fotoğraflarınıza ünlü kişileri etiketlemek, bulunduğunuz şehrin konumunu paylaşmakta görünürlük açısından önemlidir. Bununla beraber hikaye gönderimlerinizde de konum ve aşırıya kaçmadan etiket paylaşırsanız yapacağınız satışlarda organik kişilere ulaşabilirsiniz.

Bununla beraber tüm bu bahsettiklerimizin olumlu işlemesi için profilinizin herkese açık olması gerekir.

Instagram butiğinizde satış yaparken çeşit ürünleri bu şekilde fotoğraflayabilirsiniz

Üçüncü Adım, Rakipleri İnceleyin ve Takip Edin

Kendinize başarılı bir instagram butiği seçin ve onu takip edin. Yaptıklarını taklit etmek yerine kendinize uyarlayın.Benzer ürün satan veya farklı ürün satan diğer butikleri dikkatlice inceleyin. İlginizi çeken butikleri takip ederek, hem ürünlerini inceleyebilir hem de nasıl satış yaptıklarını görüp, başarılı hesaplardan ipuçları alabilirsiniz. Bu size doğru bir işletme kurma yolunda çok önemli gelişmeler yaşatacaktır. Ancak takipçileriniz gözünde taklitçi duruma düşmemeye lütfen özen gösterin çünkü bu damgayı yemek sizin için müşterinizle aranızda güven kaybına neden olacaktır.

Dördüncü Adım, Kargo Ve Ödeme Şeklini Paylaşın

Yılmadan ve sıkılmadan ürünlerinizi paylaştınız ve artık bir müşteri kitlenize ulaştınız. Bu noktada artık siparişler almaya başlayabilirsiniz! Ancak online siparişlerde esas olan, güvenliktir. Müşterilerinize o güveni veriyor musunuz? Belirsizlik her zaman müşterilerinizde tereddüte ve güvensizliğe sebep olur. Her şeye tam anlamıyla hazır olmalısınız. 

Ürünlerinizin fiyatlarını tanım kısmında paylaştınız peki ödemeyi nasıl alacaksınız? Müşterileriniz ile güven probleminiz yoksa havale veya EFT yöntemi ile satış yapabilirsiniz. Ancak, karşılıklı güven kurulana kadar paypal(paypal şuan Türkiye'de kullanılamıyor) ile ödeme kabul edebilirsiniz. Alıcılar’a satın aldıkları ürün’e ait fotoğraf altına e-mail adreslerini bırakmalarını isteyebilir ve kendilerine paypal üzerinden fatura gönderebilirsiniz. Ödeme talebi gönderirken ürün adını, satış fiyatını ve Instagram hesabınızı da belirtin. Alıcılara kimden, ne aldıklarını ve kaça aldıklarını belirtmek adına bu önemlidir. Ayrıca, kapıda ödeme yöntemi ile de ödeme Kabul ediyorsanız bunu müşterileriniz ile paylaşabilir ve bu şekilde satış yapabilirsiniz.

Tüketici algısında bir şeyin ücretsiz oluşu ona ulaşma isteğini arttırdığı psikolojik gerçeğini aklınızın bir köşesinde sürekli bulundurun. Bu yüzden ürününüzü tanıtırken, kargo bedelini ürünün fiyatına ekleyip kargoyu ücretsiz sunabilirsiniz. İnsanlar gerçekten kargoya ücret ödemekten nefret ederler bu hamle sizi tercih sebebi yapacaktır! Örneğin şunu kullanabilirsiniz; 100 tl üstü alışverişlere kargo ücretsiz! veya Bu üründe kargo ücretsiz! 

Yurt dışı için, eğer ürünlerinizi kendiniz yapmıyorsanız ya çevre mağazalardan ya da internet sitelerinden tedarik edebileceğiniz gibi yurtdışından burada olmayan ürünleri getirtip daha farklı bir kitleye ulaşabilirsiniz. Bu konu ürünün gelmesi açısından sıkıntı yaşayabileceğinizi bilmelisiniz ve kesinlikle iadesi olan sitelerden tedarik etmeye özen göstermelisiniz. Yurtdışından e-bay, amazon, Aliexpress, gibi siteleri kullanabilirsiniz. Ürünü siz üretiyor ve kendiniz kargolamak isterseniz PTT Kargo, UHL ve MNG gibi kargoların yurt dışı kargo hizmetlerinden faydalanabilirsiniz.

Beşinci Adım, Müşteriyle İletişim Halinde Olun

Instagram üzerinden açtığınız butik sayfası ile satışlara başladınız ve artık sizin için küçük bir online işletme diyebiliriz. Peki bu işi nasıl büyütebilirsiniz ve devamını sağlayabilirsiniz?

Öncelikle İnsanlarla iletişimde olun ki size güvensinler ve sizi çevrelerine tavsiye etsinler. Mesela “Ürününüz kargoya verilmiştir”, “Bizi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz”, ”Ürününüz elinize ulaştı mı? Beğendiniz mi?" gibi ifadeler kullanın ve ürünün ellerine geçtiğinden emin olun ürün tebrik mesajlarını da Instagram’da paylaşırsanız iyi olur.Yani kısaca müşterilerinizden her zaman ürünlerini teslim aldıklarına dair onay isteyin. Eğer mümkünse bunu satın aldıklarını ürünün altında paylaşabilirler. Ayrıca, ürünü kullanırken de fotoğraf çekerek kendi hesaplarında paylaşmalarını ve de size göndermelerini isteyebilirsiniz. İnsanlar sizin ilginizden memnun kalacaktır. Ancak onları tabii ki sıkmayın. Kısa ve sevimli mesajlar yazın. Sohbeti yerinde bitirmeyi bilin.

Müşterilerin memnun kalmadığı ürünler için iade imkanı sunmanın faydalı olduğu da bir gerçek. Bunu dükkan duyurunuz olarak “7 gün içerisinde iade imkanı” gibi bir ifadeyle belirterek müşterilerinize güven aşılayabilirsiniz. Bu sizi daha da vazgeçilmez bir satıcı haline getirecektir.

Peki, siz de Instagram’da butik açmak istiyor musunuz veya butik sahibi misiniz? Sizin de düşünce ve önerilerinizi lütfe bizimle paylaşın. Hatta paylaşacağınız tecrübeleri makale olarak sizin adınıza yayınlayalım! Aşağıda yorum kısmında benimle paylaşırsanız çok memnun olurum.

Instagram'da butik açmak ve satış yaparak para kazanmak yazımızın sonuna geldik. Her şey gönlünüzce olsun, umarız kısa sürede hedeflediğiniz satış hedeflerini tutturursunuz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz bizim için çok değerli! İlgin için teşekkür ederiz :)

Bottom Ad [Post Page]

| Designed by Colorlib