Dünyanın en büyük e-ticaret sitesi Amazon artık Türkiye'de!

Full width home advertisement

Küçük İşletmelerin Bütçe Yapması Sağlıklı Büyüme İçin Çok Önemlidir
Her girişimci gibi sizlerde kısa sürede şirketinizin CEO'su olup şirket binanızın manzaralı bir köşesinde macchiatonuzu yudumlamak istiyorsunuz, biliyoruz. Ancak her şey adım adım. Önceliğiniz bir cafe, dükkan veya küçük bir ofis yönetmek olabilir. Buralarda öğreneceğiniz küçük şeyler sizin için geleceğe dair yapacağınız atılımların temellerini oluşturur. Küçük işletmeleriniz için yapmanız gereken en önemli şey bütçe oluşturmak ve bu bütçeyle yıl sonuna kadar sadık kalıp planlı bir şekilde ilerlemektir. Bütçe yapmak sizi beklenmedik sürprizlere karşı hazırlıklı yapar.

Peki küçük işletmeler bütçelerini nasıl yapmalılar işte işletmeniz için bütçe yaparken dikkat etmeniz gereken unsurlar;

Geliriniz işinizin ne kadarını karşılıyor?

Bütçe yaparken öncelikle tahmini kazancınızı belirlemeniz gerekir bu gelirinize göre diğer harcamalarınız ve ekstralarınızı hesaba katmalısınız. Küçük işletmelerin bütçe oluştururken yaptıkları en büyük hata önce giderleri hesaplarıdır. Oysa geliri hesapladıktan sonra gider hesaplamak daha sağlıklı bir hesaplama şeklidir.

Sabit ve Düzenli Maliyetlerinizi Hesaplayın

Sabit ve düzenli maliyetleri somut bir örnekle açıklamak gerekirse; kirayı örnek verebiliriz. Bu gibi sabit ve düzenli maliyetlerinizi öncelikli olarak hesaplayın.

Değişken Giderlerinizi Hesaplayın

İkinci olarak değişken giderlerinizi hesaplayın. Bunlar bazı dönemlerde ödediğiniz giderlerdir. Yıllık planlamaya ortalama bir rakam yazabilirsiniz.

Bir defalık Harcamaları Hesaplayın

Bir işletmenin bir defalık harcaması, genellikle vergi veya sigorta gibi yılda bir defa yapılan bazı işletmeler için değişkenlik ama bazı işletmeler için sabit özellik gösteren harcamalardır.

Belge,Belge, Belge...

Tüm harcamalarınızı yaptıktan sonra Excel'de veya bir online tabloya bu harcamalarınızı işleyin. Farklı sütunlar kullanarak karmaşıklığı olabildiğince en aza getirmenizde fayda var. Aklınıza gelen tüm harcamaları yazarsanız işletmeniz için o kadar sağlıklı bir bütçe planı hazırlamış olursunuz. Yaptığınız işlemleri belgeleyin ve kaydedin. Sık sık kontrol edin ve güncellenmesi gerektiğinde mutlaka güncelleyin.

Verimli Olabilecek Fikirlere Danışın

Belgenizi yetkin olduğunu düşündüğünüz çalışanlarınızla paylaşın ve etrafınızdaki güvendiğiniz tecrübeli insanlara gösterin. Onlara nasıl gittiğinizi sorun ve "gözüne bir yanlış takılıyor mu? veya sence eklemem gereken başka bir şey var mı?" diye ekleyin. Farklı ve tecrübeli bakışlar sizi her zaman geliştirir. Girişimcilik her ne kadar yenilikçiliğe dayansa da tecrübeyle her zaman daha sağlam olur.

Ve bütçeniz hazır. Önce gelirlerinizi yazdınız.Bu sizin hedef geliriniz olabilir. Ardından harcamalarınızı sürekli,değişken ve tek seferlik olarak sınıflandırdınız. Böylece harcamalarınızı düzenli hale getirdiniz. Bütçeyi gelirlerinize göre yaptığınız için giderlerde değişiklik yapma hakkına da sahip oldunuz. Şimdi gelirinizi büyüterek, küçük işletmenizi büyütme zamanı!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz bizim için çok değerli! İlgin için teşekkür ederiz :)

Bottom Ad [Post Page]

| Designed by Colorlib